frienldy production logo
friendly telefonfriendly@friendly.si
* projekti* delavnice*gledališče* muzeji

 

VEČKRAT KREATIVNO SODELOVAL PRI NASTAJANJU PLESNO/GLEDALIŠKIH PREDSTAV PREDVSEM PRI PRIPRAVI VIDEA KOT DELA PREDSTAVE ALI VIDEA ZA DVIG ATMOSFERE ZNOTRAJ PLESNO/GLEDALIŠKE PREDSTAVE:

 

ZGODBA O VOJAKU
HDV, video z glasbeno spremljavo – video delan za poseben koncertno vizualni pristop, Viteška dvorana Križank, Ljubljana 15.10. in Ptuj 18.10.2008

Igralca: Janez Škof in Gregor Baković. Glasbeniki: Janez Podlesek violina, Petar Brčarević kontrabas, Jože Kotar klarinet, Paolo Caligaris fagot, Franc Kosem trobenta, Mihael Šuler pozavna, Jože Bogolin tolkala, dirigentka Živa Ploj Peršuh, režija Diego de Brea, snemalec in direktor fotografije Matjaž Mrak, montaža Jurij Moškon, produkcija Društvo Delavnica 2008

Na poti domov se vojak zaplete z zlodejem in z njim sklene posel. Proda mu svojo violino za čudežno knjigo, s katero bi lahko postal bogat. Kmalu se začnejo uresničevati želje in vojak postane premožen in vpliven. Vse blagostanje pa mu ne prinese sreče. Ker - kdor se zapiše hudiču ne more ljubiti in biti ljubljen.
Zgodba o vojaku je nastala 1917/1918. Stravinski je tačas živel v Švici. Posledice vojne so bile občutene v gledališčih, ki so ostala zaprta. Koncept novega dela je bil zato prepuščen praktičnim izvedbenim možnostim: premični oder, majhen orkester s sedmimi instrumentalisti in zgodba v slikah. Besedilo izvira iz stare ruske pripovedke, čeprav najdemo tudi v drugih kulturah izpeljanke in različice. Je zgodba o malih in velikih osebnih tragedijah, o mnogoterih obrazih človeške duše in željah, ki posameznika vodijo skozi življenje.
Glasba ni uglasbitev teksta, temveč uresničitev situacij kot sta romanje in srečanja z zlodejem. V ospredju so ritmično-plesni elementi (tango, valček, marš, ragtime), elementi ljudskega glasbenega izročila in jazza.
»Zmeraj sem čutil odpor do poslušanja glasbe z zaprtimi očmi, torej brez aktivnega sodelovanja človeških oči. Če nekdo želi glasbo dojeti in razumeti kot celoto, je v to nujno potrebno vključiti tudi geste in gibanje človeškega telesa.« Igor Stravinski

Nova postavitev Zgodbe o vojaku Igorja Stravinskega sta idejno oblikovala režiser Diego de Brea in dirigentka Živa Ploj Peršuh, ki sta izvirno, od Stravinskega zapovedano kombinacijo glasba-govor-ples nadomestila z dvojico glasba-film. V filmu, ki je prav za to priložnost nastal na dvorišču ljubljanskih Križank in bo predvajan ob glasbeni spremljavi, sta zaigrala Janez Škof in Gregor Bakovič.

 

UTRINKI Z DOMAČEGA VRTA
BRATKO BIBIČ & THE MADLEYS & GODALIKA & BARBARATO KANAK
MiniDV, v živo, Hotel MONS, Ljubljana, 26.04.2006

Potujoči kino Bridka Bebiča predstavlja: Na domačem vrtu 1-3 je filmsko-glasbeni projekt Bratka Bibiča, ki je nastal v koprodukciji z Zavodom za sodobno umetnost SCCA-Ljubljana. Gre za zmontirano, reciklirano in adaptirano zgodovino nemih in zvočnih prispevkov slovenskih in drugih filmskih ustvarjalcev od leta 1905 dalje.

Bibič je dogodek ustvaril skupaj s skupinoThe Madleys (B. Pečnikar - klarinet, bariton saksofon; V. Atanasovski - sopran, alt saksofon, flavta; M. Stanič - bobni, tolkala); godalnim triom Godalika (Jelena Ždrale - violina, Klemen Hvala - čelo, Klemen Bračko - violina) in Barbato Kanak real time video skupino (Neven Korda - režija, vizualizacije; Luka Dekleva - vizualizacije, Matjaž Mrak in Stjepan Drača - kameri).

V koncertnem okviru so bile predvajane in glasbeno spremljane filmske sekvence (arhivski spoti) iz projekta Potujoči kino Bridka Bebiča predstavlja: Na domačem vrtu 1-3. Dogodek je nastal v produkciji in s sodelovanjem Zavoda Alcedo in Zavodom za sodobno umetnost SCCA-Ljubljana.

 

DVA
Celovečerna predstava plesnega in raziskovalnega gledališča, avtorja Nevena Korde
MiniDV, live act kameras, 55 min, Grad Kodeljevo, 28.06.2005, produkcija Aksioma

DVA je celovečerna predstava plesnega in raziskovalnega gledališča, ki kaže stanja resničnosti v večnivojski gledališki stvarnosti:

- igralska izvedba v konkretnem prostoru,
- istočasna transmisija na zvočnike in ekrane,
- računalniška manipulacija s pretočnimi podatki in
- manipulacija s časom.

Tudi v igri DVA, kot v prejšnji gledališki predstavi Beri me za naprej (2002) in v plesnem performansu Pisma iz sedanjosti (2004), temelji resničnost medijsko manipulirane stvarnosti na zares doživeti in vrhunsko izpeljani igri pred občinstvom. To so totalne predstave gibanja, prostora, svetlobe, barve, zvokov. Predstave v katerih nosilci pomenov lahko prosto zamenjujejo svoja mesta. To je revno gledališče. Sodobno revno gledališče. Brez mistifikacij, ali bolj natančno, z drugačnimi mistifikacijami.

Ogledal ni, so samo ekrani.

Ne pozabi na željo.

Mož in žena. Mati in nekdo. Oče in hči. Slovanski oče in njegova hči ...zdaj sta spet tukaj, tik preden zgineta s površja dogodkovnega. In spet zdaj, in spet tukaj. Razmišljata o igralstvu, o igri. O vživljanju. O uživanju. Stik. Dveh teles. Tesni stik. Vztrajanje v negibnosti. To vztrajanje je umeščeno v pretočno medijsko okolje. Skupaj ustvarjata večjo sliko, ki pulzira v interakciji negibnega in migotajočega. Sta konkretna človeka umeščena v svoj medijski in časovni odsev. Njun gib je konkreten. Je samostojen užitek in tudi objekt pri ustvarjanju spektakla.

Pri izdelavi spektakla sta se stalni skupini manipulatorjev zvoka in slike (Borut Kumperščak, Slavko Glamočanin in Aljoša Rot) tokrat pridružila Luka Prinčič, glasbeni programer in Luka Dekleva, fotograf in vizualni umetnik. Oblikovalec luči je Miran Šuštaršič, direktor kamer pa Matjaž Mrak. Podobo scene in plesalcev sta kreirali Irena Mrhar in Meta Bizjan (OFF).


MI VSI SMO MARLENE DIETRICH FOR
Projekt Erne Ómarsdóttir in Emila Hrvatina
BetacamSP / DVD

Predstava We Are All Marlene Dietrich FOR je nastala v koprodukciji med Islandskim plesnim gledališčem iz Reykjavíka in Masko Ljubljana ter v sodelovanju s Festivalom Reykjavik Arts. Projekt je dobil podporo Evropske unije kot del projekta/ mreže Trans Dance Europe. Predstava bo v obdobju 2005 – 2006 prikazana vsaj po sedmih mestih po Evropi.

We are all Marlene Dietrich FOR
Iceland Dance Company and Maska Produstions
Final Technical Rider - February 8th 2005


POŽELENJE
BetacamSP,mini DV, D8, 10min 7sec, Cankarjev dom, Vitkar, Pozitiv, 2002

Pet samostojnih plesnih video spotov znotraj predstave, ena nadgradnja zvoka (glej ECHO) in tri atmosferske projekcije znotraj plesno / gibalne predstave. Plešeta Sanja Neškovič Peršin in Brane Potočan, režija predstave Sebastjan Starič.


PLANET DIC
Digital8, 13min, DiC, 2001

Planet DiC kot plesno/gibalna predstava in Planet DiC kot Veliki brat - video del predstave in video kot samostojni element znotraj predstave…


ECHO
Mini DV, Digital8, Cd-R, 3min 16sec, DiC, 2001

Video/animacija/grafika – vizualiziran zvok (frekvenca) kot suspenz znotraj plesno/gibalne predstave z gluhonemimi. Gluhi čutijo vibracijo (ritem) glasbe – to je bilo moje izhodišče.


TUNEL
Betacam SP, 24min 10sec, VPK in Glej, 1998

Tunel kot plesno/gibalna predstava in Tunel kot video znotraj predstave v soavtorstvu (video part!).


Ter sodeloval z znanimi performerji v izvedbeni ekipi ali kot “live camera” performer:

  • UTRINKI Z DOMAČEGA VRTA
    BRATKO BIBIČ & THE MADLEYS & GODALIKA & BARBARATO KANAK
    MiniDV, v živo, Hotel MONS, Ljubljana, 26.04.2006

    Potujoči kino Bridka Bebiča predstavlja: Na domačem vrtu 1-3 je filmsko-glasbeni projekt Bratka Bibiča, ki je nastal v koprodukciji z Zavodom za sodobno umetnost SCCA-Ljubljana. Gre za zmontirano, reciklirano in adaptirano zgodovino nemih in zvočnih prispevkov slovenskih in drugih filmskih ustvarjalcev od leta 1905 dalje.

  • DVA
    Celovečerna predstava plesnega in raziskovalnega gledališča, avtorja Nevena Korde
    MiniDV, live act kameras, 55 min, Grad Kodeljevo, 28.06.2005, produkcija Aksioma

    DVA je celovečerna predstava plesnega in raziskovalnega gledališča, ki kaže stanja resničnosti v večnivojski gledališki stvarnosti:
  • igralska izvedba v konkretnem prostoru,
    istočasna transmisija na zvočnike in ekrane,
    računalniška manipulacija s pretočnimi podatki in
    manipulacija s časom.

  • BERI ME ZA NAPREJ – Resnični dogodek, avtor NEVEN A KORDA.
    Metastaza discipline, ples, tek, električna kitara-tolkala, arhiv, zvočna in vizualna pokrajina, live-act kamera(man)/ performer. Moj del je bil izvajanje live-act kamere. Gostovanja po Slo 2003.

  • APLIKACIJA 1024, avtor CEZARY BODZIANOWSKI, ki živi in dela v Łódźu, Poljska, po top ten lestvici tedenske revije Raster (Januar 2003) velja za najpopularnejšega poljskega umetnika. Na razstavi Victoria je bila prikazana projekcija zapisa umetniške akcije Aplikacija 1024 Cezary Bodzianowskega (pri kateri sem kreativno sodeloval pri produkciji in postprodukciji), ki jo je umetnik v začetku februarja izvedel v ljubljanskem hotelu Park. Galerija Škuc feb/marec 2003

  • SIMPATIA POR EL DIABLO, avtor CARLOS AMORALES, Mehika/Nizozemska.. Z likom ‘Amoralesa’ je umetnik stopil iz svoje pozicije v vzajemno vlogo med umetnostjo in wrestlingom in se obnaša kot MC, komentator oz. katalizator dogodkov. Sodelovanje v performanceu kot snemalec/performer. Galerija Škuc maj/junij 2002.

  • PARABOLA, avtor MIRKO SIMIĆ. Prvi pravi resnični live act na rave partyjih. Video jay in live act kamera v povezavi z dee-jayem. Sinergija ritma, plesa, pokrajine, animacije in živega prenosa slike na platna…Kreativna izvedba Human Creative Net, katere član sem bil. Slo/Eu ‘97/’98

Sodeloval tudi z: Davide Grassi, Igor Štromajer, Mojca Marija Pungerčar, Metod Frlic, Sebastjan Starič, Emil Hrvatin idr.

 

In pri nastajanju plesno/gibalnih filmov:

  • RITEM GIBANJA
    DigitalBetacamSP, 11 min, VPK – za RAI Italija, 2003
    Dokumentarni video film o 10 slovenskih plesalcih/gibalcih, ki zaznamujejo obdobje zadnjih 10 let fizičnega, plesnega, gibalnega teatra. R: Katarina Nikolov

  • KJE SO TISTE STEZICE
    BetaSP, 5 min, VPK / RTV Slo – Uredništvo za resno glasbo in balet, 2003
    Plesno/gibalni film koreografa Braneta Potočana v izvedbi skupine FourKlor.
    R: Katarina Nikolov

  • KORA
    BetaSP, 10 min, VPK / RTV Slo – Uredništvo za resno glasbo in balet, 2003
    Dokumentarni film o nastajanju plesno/gibalne predstave Kora koreografinje Tanje Zgonc.
    R: Katarina Nikolov.

  • Z – FILM
    Betacam SP, 16min 45sec, DIC in VPK, 1999
    Plesno/gibalni video film – vizualizirana gledališka predstava
    Mora 7x Nora.* R: Katarina Nikolov
 
Idrijska Čipka / Idrija Lace
 

Trailer- 1st documentary of Idria Lace. I did documentary last year (2007). Idrija, my home town is well known about second the biggest minory of Mercury in the world and about Idria laces. With very small / no / budget I did 21 minutes long documentary narated in 4 languages (Slo, Italian, English, German). I am still seeking for some inputs for it's further development to 50 or more minutes.

* vimeo *

Njegove Sanje / He's dreams
 

Njegove Sanje je moj prvi film, katerga sem posnel pri 13 letih na 16mm Krasnogorsk filmsko kamero. Njegove sanje - digitalni rez je remake/reeditirana verzija originalna iz leta 1985. Film je preprosto digitaliziran (Bosh telecine) in reeditiral v AdobePremierPro1,5.
S pomočjo prijateljev smo posneli še nov zvok in tukaj je! Po 23 letih so Njegove sanje še vedno žive!

Njegove Sanje is my first film I did when I was 13 years old. It was filmed with 16mm Krasnogorsk film camera. Njegove sanje - digitalni rez (He's dreams - digital cut) is remake/reedited original version from 1985. I simply digitalized old version (Bosh telecine) and reedited it in AdobePremierPro1,5. In cooperation with some friends we did new sound and here it is! After 23 years Njegove Sanje is still alive!

* vimeo *